tisdag 31 mars 2009

Min pappa kommenterar!

Min pappa tycker om att driva med människor! Att diskutera gör hans dag värd att leva!

I våras när en "gubbe" (säkert i 30-50 års åldern *he he* Min pappa som är 68 är ingen gubbe!) som för att slammsuga avloppsbrunnen började "gubben" att prata om renhållningen i komunen.
Mina båda föräldrar som tycker det är roligt när "något händer" lyssnade noga på "gubben"

(Här smiter jag in med en liten parentes: I lokaltidningen (Norrtelje Tidning) hade vi tidigare fått följa en varg i kommunen som sedemera hade blivit skjuten)

När "gubben" sedan igen nämner kommunens renhållning inflikar min pappa följande:

"Ja, men har det inte blivit lättare för er nu sedan vargen blev skjuten?"

Både "gubben" och mamma tittade överaskat på min far som om han varit ett ufo!
Pappa fortsatte lite spelat förvirrat "Inte för att jag har sett så många renar på sistonne men jag kan inte påstå att jag såg så många renar här omkring när jag var ung heller... Men det kanske fanns fler renar här i Roslagsbro än ute hos oss i skärgården?"

Ja, sådan är han, min kära pappa!
Topplista för Bloggar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar