tisdag 3 mars 2009

Imorse när jag tittade ner på mina fötter...

...såg jag det här:
Varför har människan olika strumpor frågar ni som läser det här er nu. Ja, den frågan ställde jag mig också!

I min strumplåda finns det alla möjliga färger och mönster för att det ska vara lätt att skilja ut ett par från ett annat när man sorterar tvätten...
...så är det åtminstonne tänkt!

Fel av mig, tvättmaskinen käkar ibland upp ens strumpor så står man efter det med olika strumpor på fötterna!!! (Ja, för jag brukar faktiskt para i hop dem! Detta har altså inte uppkommit utav lathet som man annars skulle kunna tro om man känner mig...)

Men jag blir på något vis ändå glad av dagens omaka strumpor. Älgen och giraffen får hålla varandra sällskap i dag!

Topplista för Bloggar

4 kommentarer:

  1. Tur att du parar ihop en älg och giraff, hur skulle dom annars kunna träffa varandra?
    Ha, ha, ha.

    http://mammagladh.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Gud så trevligt att du hittade till mig (på nåt obegripligt sätt:-)) så att jag hittade tillbaks hit. En väldans trevlig blogg! Och ett par helt olika strumpor var precis vad jag behövde för att pigga upp denna trista tisdag lite! Ska leta efter några galna djur i min garderob imorgon, vem vet kanske bor där andra arter än damm-rådisar också?!

    SvaraRadera
  3. Härliga strumpor som matchar varandra :-))).

    Hälsningar
    strömma

    SvaraRadera
  4. Vilken superbra idé! Från och med nu ska jag bara köpa strumpor med roliga bilder på som man kan ha tillsammans på det där sättet. Jag tycker att det är svårt med strumpor. Ska dom matcha kläderna eller skorna? Är färgen rätt? Gör man på det där sättet så blir det en kul grej - och det bästa av allt - man behöver inte sortera!!!!

    SvaraRadera