onsdag 11 mars 2009

En konklusion till följd av för oss ovana festiviteter...

I går kväll somnade lillen mätt i magen efter en halv kanelbulle (med pärlsocker på) och några centimeter smulig kant av kladdkaka.

I dag när jag vaknade hann jag tänka "Har det haglat?" innan jag kom på att vi bjudit på kanelbullar (med pärlsocker på!)

Efter att ha dammsugit och torkat golvet flertalet gånger eftersom lillen sprang runt (med pärlsocker under fötterna) har jag nu bestämt mig.
Ja, jag kom fram till en konklusion! (alltså en slutsats men vi är lite förnäma i dag eftersom vi har en färsk ettåring!)

Jag ska sluta baka bullar (åtminstonne med pärlsocker på) tills det är sommar och man kan äta det utomhus!
Anledningen? Jo, antingen så springer man runt med skor eller så ger man fan i att bli irreterad av all skit som ändå fastnar under fötterna!

Topplista för Bloggar


3 kommentarer:

  1. Prova kanelbullar utan socker på. Eller torrbulla - du vet sånadär släta bullar utan något på eller inuti. Inte så kul men ganska oskräpiga. Skor på och solglasögon när skiten blir som värst. Kanske inte funkar så bra ändå när man har småfolk som krälar på golvet.

    SvaraRadera
  2. A ha!
    Det är solglasögon på! Toppen ide! ;)

    SvaraRadera
  3. Solglasögon, tihi, fräckt.

    http://mammagladh.blogg.se

    SvaraRadera