lördag 14 mars 2009

Alltså, hur tänker man ibland?

Vi är hos mina föräldrar nu i helgen för att jag ska fixa med båten!

I dag har jag tillverkat lock till kojerna inne i ruffen. Jag gick mellan båthuset och garaget (där alla verktygen är, nu är det slutsågat ombord eftersom det är dags att smörja) ett flertal gånger eftersom varje del ska mätas och sågas och slipas ett par gånger vardera. Först när jag började med båten i dag så snöade det lite lätt för att sedan gå över till stooora regndroppar! Når jag gick med en nysågad träbit i handen på väg mot båten tänkte jag
" Vilken tur att jag håller på i ruffen så jag har tak över huvudet!"

Haaalåååå!!!! Båten står i ett båthus! Funktionen med ett hus brukar väl vara att det har ett tak?!?

Jag blir paff över den slutledningsförmåga som min hjärna faktiskt förmår sig en del dagar...
...eller inte kanske!

Topplista för Bloggar


2 kommentarer:

  1. Vad härligt att starta företag och sy egen-designade kläder! Fast jag som just nu inte ens orkar plocka bort klädhögen som ligger på stolen framför symaskinen ska nog inte ge mig in på de tankarna. Det krävs ju lite energi till att skapa och just nu är den som bortblåst. Jag tror jag behöver sol! Visst är det okej med snö, bara solen skiner samtidigt! :-)

    SvaraRadera
  2. *ASGARV*

    Du lyser upp min vardag mina dina roliga "synsätt".
    http://mammagladh.blogg.se

    SvaraRadera