fredag 13 mars 2009

Företagsamhet...

Nu när jag har blivit botad för min SPD genom "kångnitiv-beteende-tärapi-a´la-lillens pappa" så har jag valt att dra igång mitt företag igen (som jag startade när jag var 18) med syendet som största del!

Mitt företag heter "Vildvittrans Hantverk" och började sin verksamhet genom att ta emot beställningar på medeltidskläder inför medeltidsveckan på Gotland. Sytt har jag gjort sedan jag var drygt tre-fyra år och det har varit något jag älskat!

Det är väl skapandet, det kreativa arbetet som jag är beroende av! Att få arbeta med händerna och med kroppen är det viktigaste för mig och det är väl därför jag är lika lycklig när jag jobbar som snickare (sen kan jag nöja mig med att skruva gips en hel månad, jag kan göra uttagen för dosorna till en konst också!) som när jag syr...

Tyvär kom jag in i en symaskins depression för några år sedan och nu har jag som sagt äntligen återhämtat mig!!!
TJOHO!!!

VIll ni titta in på min "företagsblogg" så är ni så välkomna så!


Topplista för Bloggar


4 kommentarer:

  1. Vad kul!
    Vad har du för symaskiner? Om man får fråga, förstås?

    http://mammagladh.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Jag försökte kommentera i din företagsblogg, men det blev bara error meddelande???
    Jag har i och för sig haft bekymmer med att kommentera i denna bloggen också. Tror snart på allvar att vår dator måste bytas ut.

    http://mammagladh.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Härligt att du kommer igång. Själv går jag upp och pratar med min symaskin ibland, men det blir inte mycket mer. Jag är periodare på typ allt jag gör och just nu är det inte symaskinsperiod. Men jag hoppas att jag också blir botad från SPD som jag tydligen också har. (Smittar det via bloggar?) Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  4. mammagladh: Jag kör nu förtiden Singer och Huskylock, självklart får du fråga!
    Ska kolla kommentars funktionen snartast i bloggen!

    Baronessan: Ja, jag är också periodare ;) Jag har inte hört något om att SPD ska smitta via luften men kanske att det smittar om datorerna skulle vara lite snoriga och hostiga? Kanske lite ont i hårddisken eller något?
    Tack! Lördagen har varit en bra dag!

    SvaraRadera