torsdag 2 april 2009

Min båt- arbetet framskrider enligt planerna!

Ja ha, så här såg det ut förra helgen, nu är den dammsugen och nysmord dessutom!
I ruffen fanns förra sommaren ingen inredning, kojerna är nybyggda. När det blir varmare ska jag slipa och fernissa (fnissa, som vi säger) kojernas sidor.
Jag har återandvänt de gamla durklapparnai den mån det går, dessa ska slipas och smörjas, jag skulle visserligen kunna fnissa dem med men det kan uppfattas som halt vid vissa väderlekar och det finns tillräckligt mycket för lillen att göra sig illa på ändå...
Den lilla "el-centralen" till vänster i bild (babords sida) har lillens pappa tillverkat åt mig.

En annan vy!
Kvar att göra (som är "måsten" för i år)
*tilläggsdel mellan kojerna så det blir en dubbelkoj för hela famijlen!
*motorhuv (måste bli lite varmare, den ska nämligen plastas- efter beslut av min far *blink*)
*dynor!!! Dessa ska även kläs i lämpligt tyg, frågan är budgettyg från jysk eller om jag ska satsa på lite mer kvallitet (vilket innebär att tyget kommer att leva längre än båten är flytduglig...)
Att göra (går att göra även när den väl är i sjön)
*Hyllor i garderoberna
*Luckor till garderoberna...
Listan kan göras oändlig!!!!

Topplista för Bloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar