fredag 10 april 2009

Korsfest på Långfredagen blir kaffe och kaka

Ja ha, så har vi nu kommit till Låååångfredagen, man riktigt hör på namnet att det blir en lååång och tråkig dag. En lång dag är precis vad jag behöver! Äntligen kanske jag lyckas få någonting gjort?!?
Ja, varför inte en kaka?
Vad ska jag med en kaka till?

Ni kaske inte vet om att det är "Korsfest" i dag? Jo, så är det nu för tiden! Min pappa har till och med skrivit en särskild sång just för detta tillfälle! Så här börjar den:

" Hej och hopp alla hednabarn
korsfest, korsfest hela dan
tralla la la la la
korsfest, korsfest hela dan..."
Hmmm, jag får nog skriva ner texten nästa gång vi sjunger den, pappa och jag trallade loss på den "som vanligt" i morse lagom till frukost men nu är huvudet alldeles tomt igen...
Vart tar allt i huvudet vägen? I går handlade jag åter igen på Konsum, betalade och gick (!) UTAN att ta med mig varorna!!!!
HALÅÅÅÅÅ!!!!!!!!
Och var i från kommer allt snor? Är det någon John Blund allierad typ som flyger runt på nätterna och fyller på våra snordepåer?
Som ni trogna läsare kanske märker (ja jag vet att jag har några åtminstonne ;)) är jag nog inte helt återställd från vks än...
Glad påsk på er i alla fall!

Topplista för Bloggar

2 kommentarer:

  1. Vilken påskfin kaka! Hemmagjorda kycklingar?
    Den ser sååå god och färgglad ut. Hoppas den smakar.
    http://mammagladh.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Jag har invigt en ny sjal...
    http://mammagladh.blogg.se/2009/april/provar-zara-gron.html

    SvaraRadera