onsdag 20 maj 2009

Lillens kärra- En gammal Emmaljunga!

Lillen har Hallstaviks coolaste åk! Värdig en riktig liten greaser/rockabilly/raggare *hihi*
Med sufletten uppe är han skyddad från, regn, snö, blåst eller sol, vilket man vill!


Titta så fin orginal etiketten är!!! Tänk er att den faktiskt är av 1968 års modell!!! (Åtminstonne så sa hon som jag köpte den av att den var så gammal.)


Lillens pappa svesade ihop en korg att ha under vagnen i måndags. Titta vad praktiskt!
Nu kan vi handla ännu mer! Och sjal eller sele är alltid med!
En sådan här gammal klenod får mig att börja fundera... Hur många barn har suttit, legat och sovit i den? Vilka var föräldrarna? Var bor barnen nu? Hur mycket har vagnen flyttat runt över landet? Har vagnen varit utomlands på semester?

Topplista för Bloggar

3 kommentarer:

  1. PRECIS en sån fanns hemma hos oss. Men eftersom jag minns den måste det vara syrran som åkte i den och hon är född 1968- så det årtalet kan nog stämma. En sak vet jag, det är inte vår! För den blev en lådbil på äldre dar...:D
    Ang. fingret så har jag skickat det till SKL (Statens Kriminlatekniska Labortatorium) för analys. Kanske är det något finger från någon kidnappar historia eller något...vem vet. Mouhahaha:D

    SvaraRadera
  2. Vagnen är verkligen läcker!!! Ser så tuff ut med sufletten uppe!
    Korgen verkar ju super smart!

    Hur gick det med besiktningen på PV'n?

    http://mammagladh.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Najs, en retrovagn!! =)! Finns du på familjeliv/retrovagnstråden måntro??

    SvaraRadera