tisdag 12 maj 2009

Här dränker man gubbarna i båtklubben.... Man över bord!!!

I dag har jag dränkt en gubbe i båtklubben!

Nej, så allvarligt var det faktiskt inte även om vattnet fortfarande är kallt... Han överlevde ju!

Jag hade fixat i båten vid båtklubbens brygga och skulle köra ut till min boj, ta roddbåten på släp och förtöja så fint själv var planen! (När jag tänkte ut planen var det vindstilla) Nu när det var dags så hade vädergudarna konferans (en ganska stormig sådan misstänker jag) och när jag såg en av båtklubbens gubbar pyssla med sin båt frågade jag jag fick bjuda med honom på en båttur till bojen mot att han höll reda på tampen till roddbåten!

Så långt allt väl och jag gjorde fast båten i bojen och erbjöd gubben gå i båten först -BIG MISTAKE!!!! VÄLDIGT "BIG"!!!!!!

Gubben tog ett steg ner i roddbåten (Titanik heter den), tyvär var det steget i stäven (fören) på båten, gubben som väger omkring hundra välvadderade kilon pressade med sin kroppsvikt ner fören under vattnet, gubben tapade balansen och plumsade i likt man kastar en stor sten i vattnet, han bara....
....
....sjönk!!!!

Vad mycket man hinner tänka även om det bara handlade om en sekund, snabb som en oljad blixt hade jag studsat ner i Titanik beredd att dyka i efter gubben när han just dök upp ur djupet likt ett frustande sjömonster!
När detta har skett kommer man till nästa problem!
Hur får man upp en gubbe i en båt som kan liknas vid en kanot i dylika sittuationer?
Utan att båten tar in mer vatten och sjunker (likt det sätt som osänkbara båtar sjunker på) och utan att jag själv ska behöva simma i land???
Vilken tur att jag fortfarande är stark!Jag tog ett ordentligt tag om gubbens jacka och i byxlinningen och hivade upp honom!!!

Jag måste säga att jag är MYCKET inponerad av min skärpta, starka räddningsinsatts!!!

Resten är historia, gubben fick klä av sig, torka sig och åke hem medans jag ringde hans fruga och talade om att jag hade lekt man över bord med honom och att hon skulle ta hand om honom när han kom hem!

Och vad har vi lärt oss av denna historia?

Jo! Att jag genast ska införskaffa flytvästar till alla jag älskar och håller av!!! Och INTE slarva med dem!!!!

Topplista för Bloggar

2 kommentarer:

  1. Jag är omåttligt imponerad. En hundrakilosklump måste ju ha vägt ganska så mycket mer vattenfylld.

    SvaraRadera
  2. Jag säger ju att flytväst är bra! :P
    // Emma

    SvaraRadera