söndag 1 februari 2009

Lite irriterad- rent psykologiskt....

Jag slogs av en tanke i dag, människor i åldersgruppen 55-65 år (min mor och svärmor till exempel men inga namn nämnda) har den tendens till att lägga till "...rent psykologiskt" i vissa påståenden (ofta för att förstärka detta påstående eller lägga mer tyngd i ett argument).
Detta beteende har förundrat mig länge... "Jag känner så här, rent psykologiskt bla bla bla..." eller "...rent psykologiskt tror jag att bla bla bla" Varför använder de detta ord???
Var psykologi i deras ungdom ett modeord som man var tvungen att använda för att inte vara "ute" eller är det ett nutida modeord i och med Dr Phils tv show?

Ett av dagens modeord är "naturligt"! Fullt förståeligt, naturliga saker är viktiga i dagens naturliga miljödebatt! Undrar bara om dagens unga (som mig kanske, utan att nämna några namn) kommer att säga "... Jag känner så här, helt naturligt behöver jag bajsa nu!"

Jag bara undrar....
Topplista för Bloggar



2 kommentarer:

  1. Hrm, jag är där om några få år. Hoppas jag inte lägger mig till med dyliga kommentarer. Möjligen kommer jag att säga "rent psykotiskt", men jag tror inte det. Nä, jag kör nog på som min 84:a åriga moder: "det har ingen sexuell betydelse".

    SvaraRadera
  2. Svar på ditt inlägg i min blogg:
    Jag är veggo (eller fuskveggo som jag brukar säga ibland iom fisken) pga att jag inte gillar kött och att jag blir äcklad av att titta på kött. Men jag har inga problem med att andra äter kött, dock vore det ju bra för miljöns och djurens skull om folk kunde gå ner till att äta kött kanske 2-3 dar i veckan max.

    Jag vill inte att Molly ska äta kött hemma hos andra pga att det dels skulle kännas läbbigt för mig att t ex borsta hennes tänder, pussa henne osv. (det är en känsla bara, så den är inte helt rationell) och dels så kan magen bli dålig om man helt plötsligt äter kött om man inte är van.

    Vi har prylar till ett helt radhus tror jag! :-D Vi har nog mest saker av alla jag känner! Jag är en riktig prylmänniska faktiskt (möjligen utom svärmor). Vi har bl a fyra datorer, massa böcker, en hel hög Billy-hylla med brädspel, massa krukväxter och alla mina pysselgrejer upptar många hyllmeter. Jag har flera lådor i källaren med prydnadssaker som jag skulle vilja ha framme men som jag fått sortera bort pga platsbrist. Det enda vi inte har mycket av är kläder. Molly har mer kläder än vad jag har och hon har inte mycket. :-)

    SvaraRadera