lördag 14 februari 2009

Varför just kaffekoppar av alla grejor som finns???

Lillens pappa fylde år häromdagen och i dag fick vi besök och han present av hans brorsas familj.

Presenten innehöll fyra stycken kaffekoppar! Jättefina koppar-absolut! Och dessutom mycket sköna att hålla i och goda och dricka ur- för vi prövade dem direkt! (om hur en kopp kan vara god att dricka ur återkommer jag om)

Det jag funderar över är varför folk ger bort kaffekoppar till höger och vänster...

I julas fick jag av min syster fyra kaffekoppar!

I tidigare förhållanden har jag varit med om att få kaffekoppar också!
Men varför just koppar???

Här kommer några alternativ:

1. De tror att man sliter ut kopparna för att man dricker så mycket frätande kaffe
2. De vill komma med en fin pik om att de sällan blir bjudna på kaffe
3. De tror att kopparna slits ut av den flitiga diskningen
4. De går sönder klockan 4 på söndagmorgonen när alla grogglasen är slut och att man därför alltid lider brist på dem

Varför ger man inte bort glas? Trevliga dricksglas! Eller talrikar? Eller.... Ja jag vet inte... (vågar jag gissa att det är där mitt inbillade I-landsproblem ligger?)

Personligen ser jag på kaffekoppar (men även temuggar osv) på ett väldigt personligt sätt, det är lite grann som med kläder, man gillar en viss stil...
Och även om man hittar jättefina koppar eller muggar så behöver de inte vara goda att dricka ur för det...

När vi dricker kaffe hos George och Hjördis ber jag alltid om den turkosa muggen eller en brun men dricker jag te där vill jag hellst bara ha den turkosa...

Hemma dricker jag hellst te i en stor vid mugg medans jag tycker kaffet smakar bättre i ett hög mugg/kopp/glas (eller en gammaldags kopp med fat om kaffet är starkt!), MEN (och detta är viktigt!!!) jag vill inte att koppen ska ha formen av en trumpet, smal i botten och vid i toppen, koppen ska vara rak eller vid i botten och något avsmalnande i "mynningen"...

Vilka problem vi kan skapa oss i ett I-land!

Men varför just koppar av alla grejor? Man ger ju inte bort underkläder!

Men dessa koppar som nalle fick GILLADE jag! Turkosa, höga och avsmalnande mot munnen! Undrar om jag inte ska be dem handla lite kläder åt mig? Hmm... Nej det kanske skulle bli konsigt då?

Topplista för Bloggar



1 kommentar:

  1. Trevlig blogg!!
    Å jag håller med dej om koppar och muggar; de är Väldigt personliga!!! Jag dricker själv bara ur mina favoriter; de andra i familjen likaså. Till å med ungarnas kompisar ber att få en speciell mugg då de kommer (vi har fyra barn; bla två tonårstjejer...så det är mycket tedrickande!!!)
    Så de övriga är bjudkoppar!!!
    Men som sagt, för många verkar det inte spela nån roll...det smakar lika i alla. Konstigt!

    SvaraRadera