torsdag 26 februari 2009

Vi är lite som grottmänniskor- Fullständigt modärna!

När jag började på högstadiet blev jag kallad för "Grottis" och det smeknamnet/öknamnet har förföljt mig sedan dess, nyligen blev jag dock stolt över det!

Det är dags för oss, tokiga familjen, att komma ut ur garderoben!

Ja vi gillar gamla saker, gamla båtar, gamla bilar, gamla kläder...

Men visste ni att vi lever så pass primitivt att vi börjar bli räknade till grottmänniskor i våran bekantskapskrets?
Vi bor litet på gränsen till trångt, vi bär våran son istället för att köra vagn* vi sover tätt intill (läs trångt) varandra hela familjen, det är inte sällan man vaknar till på natten med en stortå i näsborren tillhörande en sovande lillen...
Att vi använder oss av ec- ellimination communication gör också sitt till för grottmänniskoskapet!
Och detta är modärnt! Hallelulja!!!

Vi ska sova trångt och tätt tillsammans med våra barn, det kallas attatchment parrenting eller på svenska, nära föräldraskap!

Dessutom är det modärnt att äta stenåldersmat!

Japp, nu är jag stolt att kallas "grottis"!!!

Fast vad bilden av mig med sonens krokodilkalsonger på huvudet har att göra med det här förstår jag inte riktigt... Fotogenique eller hur!


*fram tills han blev ca 9 månader bars han i stort sett enbart av oss, sedan har det blivit barnvagnsåka av men han bärs fortfarande dagligen!

Topplista för Bloggar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar