tisdag 20 januari 2009

Drömmer om tuffeli-tuff-tuff-tuff (drömmer om krångel-fritt år!)

Jag drömmer om den kommande sommaren!

Just nu snickrar jag inredning i min fina gamla båt, helgen har ägnats åt att betsa och fernissa diverse inredningsdetaljer...

Håll till godo!


Så här såg hon ut 07 när hon kom hem till mig! Hon hade då sjunkti för de förra ägarna och det var vatten i motorn...


Efter lite kärlek (jag var dessuton väldigt gravid) och en lång vinter och en härlig vår (med en bebis i min famn) så såg hon ut så här (mannen mitt i bilden/båten är min och även båtens maskinist)

Nya motorn kom på plats i somras.

Sedan införskaffandet av detta problem har jag inte haft någon ro i kroppen och inga åror i båten- det skulle dock behövas för jag har inte haft annat än krångel!

Krångel med kylningen, krångel med motorn (krångel med tändnngen, med ventilerna, med generatorn, krångel med soppatankens placering, krångel med styrningen, krångel med kopplingen.... (vill ni att jag ska fortsätta?)

Vi har tagit en tur med båten över natten (direkt efter sjösättningen och efter att ha löst krånglet med kylningen) Sedan började det andra krånglet...

Nu har vi bytt motor, det gjorde vi (snarare en snäll nalle och en mycket snäll pappa medans jag satt och ammade, stod och ammade, låg och ammade och tittade på... och ammade) i sommras! Sedan kom krånglet med eletriciteten, krånglet med ljuddämpning, krånglet med ej passande avgaskrökar, krånglet med ett avbrutet roder för att avslutas med krånglet med en allt för tidig höst och krånglet med en allt för blåsig höst....

I sommar hoppas jag att vi får njuta av att äntligen tuffa runt i mitt älskade problem!

Jag ser det framför mig, jag, lillen och nalle och en vevgrammofon! Då vill jag spela låten nedan!




Topplista för Bloggar

1 kommentar:

  1. Seriöst jag och gissningslekar *ler snett* Jag gissade ju pojke när jag gick med Linen hehe. Slängde upp världens sötast bild på din son på min blogg det är en av de sötaste bilderna jag har. Hoppas ni har det bra.. OIch vad fin båten är nu! Vi får väl se vad som händer denna förlossning ska träffa aurora 6 februari för att prata om snitt och nästa fredag får vi reda på om det är en liten kille eller en tjeja till vi vänta. Kram från tossiga smålänningar

    SvaraRadera