söndag 30 november 2008

Ärtsoppa och punch- Då är det kalas

I går följde vi med mina föräldrar på den årliga festiviteten "Ärtor och Punch". Det är tredje året vi följer med och det är alltid lika roligt och trevligt!

Kalaset hålls i Yxlö byggdegård och man äter snittar, dricker bål och minglar, sätter sig till bords, äter ärtsoppa, dricker varm punch och sjunger nubbevisor! Efter detta säljs det lotter till diverse lotterier (bla ett "whiskey-lotteri") och dricks kaffe. Efter lottdragning och prisutdelning bjuds det upp till dans med liveband (där bandmedlemmarna även är båtklubbsmedlemmar).



Sedan vi var där för första gången har jag svurit att "till nästa år- då ska jag ha lärt mig dansa" men så blir det inte, inte än...

Jag älskar musiken som spelas (låtar som "Cadilac" och "Vals på furusund") och oavsett om jag känner för att ge mig ut på golvet för att svänga om i en härlig bugg eller ev virvlande vals så är jag lika graciös som en elefant på rullskridskor! Jag önskar att jag kunde leva i den där självsäkra drömmen om att min dans är helt fantastisk... men nej, det syns långväga att jag känner mig obekväm på ett dansgolv!

Topplista för Bloggar






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar