lördag 1 november 2008

Halloween.....

Vi ska bjuda några vänner på middag i kväll!

Nästan allt är förberett och klart redan-skönt!

Jag är ganska barnslig av mig och har en stor förkärlek till blod , död och massförstörelse och tycker att det här är en bra helg att få utlopp för alla sådana barnsligheter ;-) Därför tänker jag dela med mig av menyn!


MENY

Välta gravstenar med djävulshorn (en sorts "snitt")

Halshuggna häxor i sitt eget blod

och till "the grandé final"

Varbölder från gengångare

Detta bjuder vi att dricka:

Elexir av Vanvett och Avundsjuka

Vampyrblod (ganska tråkigt egentligen, vanligt vin...)

och till "det där lilla söta" (Varbölderna)

Svart Dödssaft av lik (Riktigt starkt kaffe)




Vad roligt jag har haft när jag satt och hittade på menyn (för det var efter namnen som jag skapade rätterna)





Mina halshuggna häxor väntar på att bli fyllda!

2 kommentarer:

  1. Javisst är det lustigt! Jag drömmer ofta om akvarier på nätterna (jag har ju tre stycken). Ofta drömmer jag om att malarna har hoppat ut på golvet, att de sitter på fönsterrutan och såna där saker. Det är läbbigt! (jag har lite halvt malfobi). Häromdagen hoppade en mal ut på riktigt och började hoppa runt på golvet. Fy farao!! Det var ren och skär panik från min sida. Men jag lyckades få upp den och i karet igen. Har tätat det hålet nu (det var ett hål för sladdar i plastrampen).

    Kul med Halloweenfest föresten! :-D Hoppas den blir lyckad!

    SvaraRadera
  2. Enfruktansvärd meny,men säkert väldigt gott,med tanke på ingredienserna.

    SvaraRadera