torsdag 4 december 2008

Pepparkakshus, pepparkaksbus...

...pepparkaksbak....

...pepparkaksdass?


Häromkvällen började jag baka pepparkakor inför julen (vaddå inför julen? De är redan slut! )*suck*

Ingenting är så otacksamt som att baka! Knappt innan kakor, bullar, matbröd har hunnit lämna ugnens värme är halva plåten slut! Och innom ett dygn är allt nybakat slut! Jag förstår inte varför det är så, det är så otacksamt!


För att återgå till pepparkakorna!

Lillen blev lite gnällig och skulle klänga i mina byxben (vilket betyder "bär mig mamma")

Sagt och gjort!

Efter några minuter sov han gott!

Sådana här saker kan jag få lite dåligt samvete för... Vilken dålig mamma jag måste vara som feltolkar sonens gnäll och sedan struntar i att han sover och fortsätter med mitt...

...pepparkaksbak var det ja!

Vi bor ganska litet som ni vet, därför blev det ett dass!


Jag tror det kommer smaka skitgott! ;-)
Topplista för Bloggar

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade hit när jag var ute och surfade.
    SÅ kul, min dotter bakade just ett alldeles eget utedass häromkvällen. Vi har bakat hus och hon ville baka mera så hon ägnade stor möda åt egna ritningar med linjalen i högsta hugg, blev både utedass och kaninbur...

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Vad roligt det är med papparkaksbak! Barn är roliga, vilken fantasi de har! Kaninbur-vad HÄFTIGT!!!! Något att tänka på till nästa år ;)

    Nu ska jag ta en titt på din blogg!

    SvaraRadera
  3. Jag hittade hit via Baronessans blogg - och det är jag glad för. Jag har fnissat åt dina blogginlägg, och känt igen mig, bullarna brända och barnen river tidning. Ibland var det det omvända, barnen rev köttfärs och jag läste tidning....

    SvaraRadera