fredag 31 oktober 2008

Vem är jag då?

(Taget från "Dårhuset" Publicerat 9 oktober 2008)

Jag är en mammaledig byggnadssnickare som drömmer om havet och skärgården. Jag ammar och bär min bebis i bärsjal och ergonomisk sele.
Jag är född i tvillingarnas tecken, inte för att jag tror på astrologi men jag är nog en ganska typisk tvilling… Jag är envis och engergisk och mina arbetskompisar har problem att förstå att jag är jag när jag är ledig och att jag är jag när jag är på jobbet….
Jag är en typisk tjej-tjej när jag är ledig och nästanlika mycket kill-tjej (tom-boy) när jag är på jobbet…


Mina typiska tjejsidor är:

*älskar att baka, laga mat
*gillar att “fixa till” mig när jag ska ut, gärna läppstift när jag ska till kosum (300m bort)
*hormonstinn och gnällig/grinig vid vissa tidpunkter i månaden
*möblerar nästan jämt om och är aldrig nöjd
*obetydliga detaljer blir lätt stora i mina ögon


Mina typiska kill-sidor är:


*Älskar att äta! Mycket!
*“Äh, det är inte så noga”
*Stark som få (var innan jag blev gravid ialla fall)
*Gillar bilar, hojar, har tränat thai-boxning
*Tycker om att slå, banka, sparka och svära åt saker som inte funkar eller blev dåligt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar