fredag 31 oktober 2008

Kyrkliga?

(Taget från "Dårhuset" Publicerat 15 oktober 2008)
Jag hade blivit tippsad av en mamma på ett forum, ( http://www.sjalbarn.se/ ) att man varje onsdag träffades för att sjunga med sina bebisar på Rodenkyrkan. Sagt och gjort, i dag åkte vi dit för att sjunga!
Jag vet inte vad jag hade för tanke om vad som skulle hända, men att släppa ihop 7 bebisar i åldern 6-10 månader i olika utvecklingsstadier är något man endast ska göra om alla föräldrar har minst fyra armar var annars ger bebisarna på varandra med skallror, marackaser och tamburiner…



(Jag hade en bild av att bebisarna satt och jollrade och lät under sångstunden men de ljud som kom från dem var oväsendet från ack annars så ljuva instrument)



…åtminstonne måste de andra föräldrarna skydda sina barn från lillen, en tolvkilosbebis på sju månader kan göra STOR skada med en marackas (!) om man tittar bort vill säga. Och det gjorde jag! Att se vuxna människor leva sig in i “imse-vimse-spindel”, “var-är-tummen” och andra sånger är väldigt intressant att studera! En del gör rörelserna med liv och lust åt sina bebisar medans andra bara rör sig lite mer på måfå… Och jag då? Jag kan ju inte ens göra “spindeln”, fingerkoordinationen finns inte! Så jag tittar på och hoppas att min son lär sig av de andra föräldrarna.



Efter sångstunden är det fika, då får bebisarna hälla vatten på golvet och klia sig med riskakor i huvudet, sedan kryper de som kan krypa runt under borden och äter upp varandras smulor.
Några mammor ängnar sig åt att diskutera bärhjälpmedel som sjalar och ergonomiska selar.
Innan vi gick kom jag på att jag kanske var lite olämpligt klädd… Vad då (?) döskallar, det gillar väl gud? Och Motörhead som det stod på lillens tröja… Jag får väl skylla på att vi inte är medlemmar i svenska kyrkan…




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar